Lamaran Ditolak Kerana Miskin, Pemuda Ini Nekat Berkata ‘Izinkan Saya Zina Dengan Anakmu’, Kata² Lelaki itu Membuatkan Ibu bapa terdiam setelah mendengar alasan…

Sang gadis adalah seseorang yang telah disukainya sejak masih di bangku SMA. Namun mereka hanya sebatas bersahabat, tidak ada ikatan apapun.

Berikut kisah lengkapnya:

Pemuda : Assalamualaikum.

Ayah Gadis : waalaikumussalam!

Mendengar lantangnya suara Ayah si gadis, si pemuda kaku membatu. Lantas si gadis mempersilahkan sahabat sekolahnya itu untuk duduk di kursi ruang tamu.

Gadis : Mari, silahkan duduk

Pemuda : eh.,iyaa

Setelah mengucapkan salam dan berjabat tangan, duduklah si Pemuda di kursi yang hampir menghadap Ayah si gadis. Hanya koran yang menjadi ‘sitroh’ antara mereka.

Hampir 5 menit suasana senyap tanpa suara. Dan ibu si gadis keluar dari ruang belakang membawa air dan kue kering. Si Pemuda pun tersenyum manis.

Ibu Gadis : Silahkan diminum dulu nak. Kamu sudah sarapan?

Pemuda : Sudah Bu. Terima kasih.

Ibu Gadis : kamu ini malu-malu segala dengan kami.

Pemuda : saya hanya segan Bu. Hehe

Ayah Gadis : Maaf, saya lihat kamu ini sudah sering kemari, kapan kamu mau mengirim rombongan (lamaran)?

Ibu Gadis : eh, ayah ini?

Pemuda : Hmm. Saya belum memiliki banyak uang Pak. Hehe

Ayah Gadis : Ya kumpulin dulu dong, baru nanti kesini lagi.

Pemuda : bapak dan ibu ingin saya menyediakan uang berapa untuk lamaran ini?

Ibu Gadis : kalau bisa Rp.20.000.000,-

Ayah Gadis : ehh, tapi kalau bisa lebih besar dari orang sebelah yang naksir juga sama gadis.

Pemuda : Maaf, Berapa itu Bu?

Ayah Gadis : Rp.40.000.000,- syukur-syukur bisa lebih

Pemuda : (Ya Allah, whhooa.. Rp.40.000.000.000.000,- darimana saya dapat uang sebanyak itu, aduh) Besar sekali Pak, apakah tidak bisa lebih sedikit, kita buat acara sederhana saja. Cukup mengudang keluarga, saudara dan tetangga dekat?

Ayah Gadis : itu nasib kamu nak, kamu yang akan menikahi anak kami. Lagipula dialah satu-satunya anak perempuan kami.

Si Pemuda pun hampir hilang akal ketika disebutkan ‘harga’ si gadis itu. Dan si Pemuda mencoba kembali berdiskusi dengan orang tua gadis pujaan hatinya.

Pemuda : Boleh saya bertanya lagi, apakah anak bapak pandai memasak?

Ayah Gadis : Hmm,.boro-boro. Bangun tidur saja jam 10 lebih, bukan bangun pagi lagi itu. Habis bangun terus langsung makan siang.

Ibu Gadis : Apa sih ayahnya ini, anaknya mau dijadikan istri, dia malah cerita yang jelek-jelek.

Ayah Gadis : Ibunya pun sama suka terlambat bangun juga.

Ibu Gadis : ih ayah ini!

Pemuda: (bengong) Ehh.. iya cukup pak, sekarang saya sudah tau. Kalau boleh bertanya lagi, bisa kah dia membaca Qur’an?

Ibu Gadis: bisa sedikit-sedikit kok

Pemuda : belajar dengan maknanya?

Ibu Gadis : mungkin.

Pemuda : Hmm.

Ibu Gadis : kenapa?

Pemuda : Oh, tidak apa – apa bu. Pertanyaan terakhir, apakah dia rajin sholat?

Ayah Gadis : Apa maksud kamu tanya semua ini !? Kamu kan temannya sejak di sekolah. Harusnya kamu sudah tahu.

Pemuda : Maaf Bapak dan Ibu, Saya rasa dia tak bisa masak, tak bisa sholat, tak bisa mengaji, tak bisa menutup aurat dengan baik. Sebelum dia menjadi istri saya, dosa-dosanya juga akan menjadi dosa bapak dan ibu. Lagipula tak pantas rasanya dia dihargai Rp.40.000.000,-. Kecuali dia hafidz Qur’an 30 juz dalam kepala, pandai menjaga aurat, diri, dan batasan-batasan agamanya. Barulah dengan mahar Rp.100.000.000,-pun saya usahakan untuk membayar.

Tapi jika segala sesuatunya tidak harus dibayar mahal mengapa harus dipaksakan untuk dibayar mahal ? Seperti halnya mahar. Sebab sebaik-baik pernikahan adalah serendah-rendah mahar.

Mata ayah si gadis direnung tajam oleh mata ibu si gadis. Keduanya diam tanpa suara.

Sekarang ketiganya menundukkan kepala. Memang sebagian adat menjadikan anak perempuan untuk dijadikan objek pemuas hati menunjukkan kekayaan dan bermegah-megah dengan apa yang ada, terutama pada pernikahan. Adat budaya memang kerap mengalahkan perkara agama. Para orang tua membiarkan bahkan menginginkan anak perempuan dihias dan dibuat pertunjukkan di muka umum.

Sedangkan pada saat akad telah dilafadz oleh suami, segala dosa anak perempuan sudah mulai ditanggung oleh si suami.

Ayah Gadis : Aku hanya ingin anakku bahagia dengaia dengan merasakan sedikit kemewahan. Hal seperti tu kan hanya terjadi sekali seumur hidup.

Pemuda : Bapak ingin anak bapak merasakan kemewahan?

Ibu Gadis : tentulah kami berdua pun turut gembira.

Pemuda : sungguh demikian? boleh saya sambung lagi? bapak, ibu.. saya bukanlah siapa – siapa. Sekarang dosa anak Bapak, Bapak juga yang tanggung. Esok lusa setelah akad nikah terus dosa dia saya yang tanggung.

Belum lagi pasti bapak dan ibu ingin kami bersanding lama di pelaminan yang megah, anak Ibu dirias dengan riasan secantik-cantik­nya dengan make up dan baju paling mahal, di hadapan ratusan undangan agar kami terlihat mewah pula. Salain setiap mata yang memandang kami akan mendapat dosa. Apakah begitu penting hal tersebut jika dalam kehidupan sehari-hari kita malah berusaha untuk hidup sesederhana mungkin tanpa berlebih-lebihan.

Ibu si gadis segera mengambil langkah mudah dengan menarik diri dari pembicaraan itu. Si ibu tahu, si pemuda berbicara menggunakan fakta islam. Dan tidak mungkin ibu si gadis dapat melawan kata si pemuda itu.

Ayah Gadis : Kamu mau berbicara mengajari masalah agama di depan kami?

Pemuda : ehh. maaf pak. Bukan saya hendak berbicara / mengajari masalah agama. Tapi itulah hakikat. Terkadang kita terlalu memandang pada adat sampai lupa agama.

Ayah Gadis : sudah lah. Kamu sediakan Rp.40.000.000,- kemudian kita bicarakan lebih lanjut. Kalau tidak ada, kamu tak bisa menikahi anakku!

Pemuda : Semakin lama lah hal itu. Mungkin di umur saya 30 atau lebih, saya baru bisa mengumpulkan uang tersebut dan bisa masuk meminang anak bapak.

Baiklah, kalau memang bapak berharap tetap demikian, maka ’izinkan saya berzina dengan anak bapak’?

Mendengan ucapan lantang pemuda itu, Sang Ayah pun berang dan terlihat ingin menempeleng muka pemuda tersebut.

Ayah Gadis : Hei! Kamu sudah keterlaluan! jaga baik-baik mulut kamu itu.

Pemuda : dengar dulu penjelasan saya pak. Apa bapak tahu alasan orang berzina dan banyak orang memiliki anak di luar nikah? Sebab salah satunya hal seperti ini lah pak. Selalu saja orang tua perempuan menempatkan puluhan juta rupiah untuk mahar, harus menunggu si pria mempunyai pekerjaan dengan gaji begitu tinggi, sampai pihak pria terpaksa menunda keinginan untuk menikah. Tetapi cinta dan nafsu kalau tidak diwadahi dengan baik, setan yang jadi pihak ketiga untuk menyesatkan manusia.

Terlebih di zaman seperti ini yang cobaan dan kondisinya tidak seperti zaman bapak dan ibu dulu. Akhirnya mereka mengambil jalan pintas memuaskan nafsu serakah dengan berzina. Pertama memang hal yang ringan-ringan dulu pak, pegang-pegangan tangan, saling memeluk, dan sebagainya. Tapi semakin lama akan menjadi hal berat. Yang berat-berat itu bapak sendiri pun bisa membayangkan.

Ayah Gadis : Lantas apa kaitan kamu dengan hendak berzina pula !?

Pemuda : Begini logikanya. Sepertinya yang terjadi dengan anak-anak lainnya. Bapak tidak memberi izin kami menikah sekarang, biar ada berpuluh juta uang dulu baru bisa menikah.

Kami hendak melepaskan nafsu bagaimana pak? setiap harinya kami mengenal lebih dekat dan semakin dewasa. Dia meminta saya bersilataurahim kesini menemui Bapak dan Ibu. Sebenarnya dalam hati kami sudah ada perasaan, Namun kami senantiasa menjaganya hingga ‘halal’ itu tiba.Susah pak, menjaga perasaan itu.

Jika memang bapak meminta uang segitu maka dengan rendah hati saya meminta izin pada bapak untuk berzina dengan anak bapak. Terlepas apakah yang penting bapak tahu saya dan dia hendak berzina. Sebab rata-rata orang yang berzina itu orang tua tidak tau pak, tidak. Kelihatannya pemuda -pemudi zaman sekarang biasa-biasa saja padahal sebenarnya sudah pernah bahkan sering berzina. Ironisnya banyak orang menganggap hal itu tidak tabu lagi. Berzina bukan saja hal yang ehem-ehem saja. Ada zina-zina ringan, zina mata, zina lidah, zina telinga dll. Tapi sebab hal ringan itu lah yang akan menjadi berat.

Ayah Gadis : Hmm. Kamu ini omongannya muter-muter dan semakin memperumit saja. Beruntung kamu masih teman sekolah anakku. Kalau orang lain, sudah dari tadi saya tempeleng mukamu. Begini nak, Tapi kalau tidak ada uang, bagaimana kamu akan memberi dia makan??

Pemuda : Hehe. Bapak. lupakah Bapak dengan apa yang telah Allah pesankan pada kita.

“Dan menikahlah orang-orang bujang (pria dan perempuan) dari kalangan kamu, dan orang-orang yang sholeh dari hamba-hamba kamu, pria dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan memampukan mereka. sesungguhnya karunia Allah Maha luas (rahmat dan karunianya), lagi Maha Mengetahui.” (QS. An Nur 32).

Apakah kita tak yakin dengan apa yang Allah janjikan. Bapak dan Ibu juga pernah lah menjadi muda. Masalah datangnya harta, selagi kita terus berusaha itu adalah Rahmat-Nya yang sudah ditakdirkan pada tiap-tiap hamba-Nya. Lagipula pak, kalau makan dan minum itu Insya Allah, saya sanggup untuk memberikannya. Tempat tinggal bisa kita bicarakan lagi. Kalau hal ini bisa menghalangi kami dari melakukan dosa dan sia-sia. Apakah tidak lebih baik disegerakan. Bapak pun tak mau hal-hal tak tidak diinginkan terjadi.

Bapak si Gadis Diam tanpa kata, merenung kata – kata si pemuda, berusaha memikirkan cara untuk mematahkan kata-kata si Pemuda. Dan ayah si gadis mendapat akal.

Ayah Gadis : kamu tahu lah zaman sekarang ni. Kalau mengikuti cara kamu itu. Mungkin kamu tidak suka dengan acara persandingan yang mewah, Bapak bisa terima. Tapi kamu apa bisa menerima apa yang akan orang-orang katakan. Orang akan mengatakan anak aku ‘kecelakaan’ dan terpaksa menikah dengan kamu. Mau ditaruh dimana muka ini.

Pemuda : Bagus juga pikiran bapak itu. Kalau ‘kecelakaan’ mana mau saya menikahi anak bapak. Karena akan selamanya menjadi haram, orang yang zina tidak akan pernah menjadi halal sekalipun dengan pernikahan. Kalau bapak memaksa ya sudah. Bisa ikut nikah masal kan bagus juga bisa berhemat tapi tetap ramai.

Ayah Gadis : serius lah nak!

Pemuda : Begini pak, sekali lagi rasanya tidak perlu membayar puluhan juta dan mahar yang berlebihan sehingga memaksa diluar kemampuan. Tapi saya tak mengatakan tidak ada walimatul urs. Sedang walimatul urs itu tetap perlu dan disesuaikan dengan kemampuan. itu cara islam. Saya bukan hendak macam-macam dengan bapak. Syariat memang seperti itu. Maha baiknya Allah sebab masih menjaga kita selama ini, tapi hal sepele seperti ini pun kita masih memandang ringan dan kita tak percaya dengan apa yang telah Allah janjikan.

Saya benar-benar minta maaf kalau ada kata-kata saya yang membuat bapak tidak senang terhadap ucapan saya. Tidak juga bermaksud tidak ta’dzim dengan bapak dan ibu. Segalanya kita serahkan pada Allah, kita hanya bisa merencanakan saja.

Azan dzuhur berkumandang, jaraknya tidak sampai 10 rumah dengan rumah si gadis. Si pemuda memohon untuk ke surau dan mengajak bapak si untuk pergi bersama. Namun ajakan ditolak dengan lembut. Lantas sang pemuda memberi salam dan memohon untuk keluar.

Di pinggir jendela tua si gadis melihat si pemuda mengeluarkan kopiah dari sakunya dan segera di pakainya untuk memenuhi panggilan Allah.

Sedang si gadis yang sedari tadi berdiri di balik tirai bersama ibunya meneteskan air mata mendengar curahan kata-kata si pemuda terhadap ayahnya. Kerudung lebar pemberian si pemuda sebagai hadiah padanya yang lalu digenggam erat. Ibu si gadis juga meneteskan air mata melihat pada perilaku anaknya. Segera ibu dan si gadis ke ruang tamu menghadap ayahnya.

Ibu Gadis : Apa yang anak itu katakan benar. Kita ini tak pernah memperhatikan syariat-syariat agama selama ini. Terlalu melihat dunia, adat dan apa kata orang. Padahal mereka tak pernah juga peduli pada kita.

Ayah Gadis : Hmm.. entahlah, ayah tak tahu. Begitu keras yang anak itu katakan tadi. Terserah kamu aja nak mau diterima atau tidak.

Kemudian si gadis menggapai telepon genggamnya dan mengetik pesan.

Si Pemuda yang selesai mengambil wudhu tersenyum saat membaca pesan yang baru saja diterima dari si gadis,

“Andai Allah telah memilih dirimu untukku, aku ridho dan akan terus bersamamu, apapun yang ada pada dirimu dan yang kamu miliki, aku juga akan terus pada agama yang ada padamu. Minggu depan ayah menyuruh kirim rombongan (lamaran) untuk ke rumah.“

***

Terkadang kisah seperti diatas masih saja sering terjadi. Wahai kalian pemuda dan pemudi yang dirahmati Allah, jika kalian merasa telah mampu dan yakin untuk menikah. maka segerakanlah. Sungguh- sungguh merugi orang yang menunda-nunda terhadap rahmatnya Allah.

Sumber :kabarmakkah.com

Baca lagi Kisah Viral di InfoPanas ..

Anak Perempuan Ku Berusia 9 Tahun Kerap Kali Bermain Di Rumah Jiran, Setiap Hari Juga Akan Ada Tompokkan Darah Pada Seluar Dalamnya. Sampai Suatu Hari, Hati Saya Hancur Saat Menyadari Bahawa Sesuatu Yang Selalu Terjadi Pada Putriku.

Kejadian ini dapat dikenal pasti ababila Cik Liu selalu ternampak seluar dalam anak perempuannya mempunyai bintik-bintik merah seperti darah, akhirnya Cik Liu membawa anaknya berusia 9 tahun ke hospital untuk pemeriksaan. Ternyata selepas pemeriksaan dari doktor amat mengejutkannya apabila dia mendengar doktor mengatakan bahawa anaknya telah diperkosa, selaput daranya telah pecah, bengkak pelvik, vagina dan ginekologi yang lain.

Apabila Cik Liu cuba bertanya kepada anaknya, dia sangat terkejut apabila anaknya berkata bahawa pelakunya adalah jiran mereka dan semakin menyakitkan, tragedi ini telah berlaku selama 3 tahun di mana mereka sebagai ibu bapa tidak tahu apa-apa.

Lelaki itu telah ditahan oleh polis pada masa ini.

4 tahun yang lalu keluarga Liu berpindah ke Guangzhou dan membuka perniagaan hotel kecil. Pada awal bulan Julai tahun lepas, Cik Liu mendapati bahawa anak perempuannya yang berusia 9 tahun XiaoQi berulang-ulang mengalami luka dan ada darah pada seluar dalamnya. Apabila dia membawanya ke doktor, dia diberi ubat herba Cina sahaja.

Gambar Hiasan

Setelah mengambil ubat dari doktor, peliknya bintik-bintik darah masih muncul lagi.

Liu bertanya kepada anak perempuannya, “Adakah ada yang pernah menyentuh anda?” XiaoQi hanya mengangguk dan memberi isyarat bahawa jiran Qin mereka melakukannya.

Qin tinggal berdekatan dengan rumah mereka, dia berusia 50 tahun, XiaoQi kerap pergi ke rumahnya.

Gambar Hiasan

Apabila mendengar ini, Cik Liu begitu terkejut dan tidak lagi membenarkan anaknya bermain di rumah. Liu hanya menyedari bahawa Qin adalah orang yang sangat pendiam, dia sangat jarang keluar dari rumah.

Beberapa kali Cik Liu bertanya kepada nakanya, XiaoQi hanya “Saya tidak tahu!” atau “Saya lupa!”

Kemudian sehingga 5 Ogos, Cik Liu bertanya sekali lagi , XiaoQi jawab dengan keadaan begitu takut dan menggeletar kemudian berbisik kepada ibunya, “Ibu, jika saya memberitahu anda, saya akan hamil?”

Liu tahu bahawa Qin memberi amaran kepada anaknya supaya tidak memberitahu sesiapa. Akhirnya dalam keselesaan yang disediakan oleh ibunya, semuanya perlahan-lahan mulai terungkap. Dia menjelaskan bahawa Qin telah menyentuh alat kelaminnya berkali-kali.

Gambar Hiasan

Selepas mendengar segala-galanya dan anggap bahawa ini bukan perkara yang remeh, Cik Liu mengambil anaknya untuk buat pemeriksaan lanjut di hospital. Setelah mendengar keputusan dari doktor, Cik Liu sangat terkejut. Doktor mengatakan bahawa anak perempuannya mengalami pecah selaput dada, keradangan pelvik, keradangan faraj dan pembengkakan ginekologi yang lain.

Doktor mencadangkan agar Liu segera melaporkan kejadian itu kepada polis. Akhirnya, polis juga datang ke rumah Qin untuk menangkapnya. Kemudian XiaoQi memegang tangan ibunya dan berkata, “Ibu, saya takut!”

Selepas Qin ditangkap oleh polis, beberapa hari kemudian XiaiQi hanya berani untuk mendedahkan segala-galanya. Anak perempuannya menjelaskan bahawa pada masa ini Qin memerintahkan XiaoQi untuk datang ke rumahnya setiap hujung minggu tepat pada waktunya. Apabila tiba di rumahnya, Qin akan membawanya menonton di komputernya dan perlahan-lahan menyentuh bahagian tubuh XiaoQi ke alat kelaminnya.

Gambar Hiasan

Selepas mendapat penjelasan daripada XiaoQi, polis segera mengambil video CCTV 6 bulan yang lalu yang merakam ke arah rumah Qin dan ia dilihat hampir setiap hujung minggu sekitar 9 pagi XiaoQi pergi ke rumah jirannya.

Semakin lama keadaan tidak menjadi lebih baik. Dari peristiwa-peristiwa yang dialami oleh keluarga Liu, kita sebagai ibu bapa mesti lebih waspada lagi, buddy cerita pendek.

Sekiranya anda telah membaca artikel ini, cerita pendek hanya ingin diberitahu, sebagai ibu bapa, anda tidak boleh diam sahaja. Cuba mengajar anak-anak anda bahawa “orang yang tidak dikenali” tidak boleh melihat mereka telanjang dan “orang yang tidak dikenali” juga tidak boleh menyentuh bahagian badan mereka untuk apa-apa sebab.

Gambar Hiasan

Sebagai ibu bapa juga, perlu mengawal emosi anda, jangan terlalu menghina anak-anak anda, kerana jika ada yang berlaku, alasan yang paling mungkin mereka “tidak mahu” memberitahu anda adalah kerana mereka takut dimarahi.

Akhir-akhir ini kes-kes penyalahgunaan terhadap anak-anak di bawah umur amat berleluasa. Oleh itu, adalah penting untuk ibu bapa mengambil tindakan bijak sebelum perkara-perkara yang tidak diingini berlaku.

Mudah-mudahan artikel ini berguna,

Sumber: coco

InfoPanas

BERCUTI DI GENTING HIGHLAND. MLM PERTAMA SBLM TIDUR PASANG AYAT RUQYAH TP MLM KE2 TERLUPA. APA YANG AKU NAMPAK BUAT SEMUA MENGGIGIL

 

Pasang ayat Rukyah di Genting. Baru² ni aku dan suami pergi bercuti di Genting Highland sebab tengok ada satu resort biliknya harga serendah RM40. Kami terus booking dan sampai terus check in. Malam pertama sebelum tido memang aku pasang ayat Rukyah. Tapi malam ke2 aku terlupa sebab penat. Tiba² aku terjaga dan aku lihat…..

Banyak web-web atau portal-portal yang menulis tentang kes seram yang terjadi di hotel Genting Highland. Ramai yang percaya dan ada yang tidak percaya. Namun kita sebagai manusia berikhtiar dan bertawakkal bila menginap di mana-mana hotel atau tempat penginapan di destinasi yang kita tuju. Di bawah ini cerita tentang pasang ayat Rukyah pada malam pertama dan terlupa pasang pada malam kedua, apa yang terjadi? Powernya Ayat Rukyah. Semoga bermanfaat.

Baru-baru ini (20-22 Ogos 2017) saya bersama suami pergi melancong ke Genting Highlands.. tak lama sangat setakat 3 hari 2 malam je. Kebetulan hari tu tengok laman web sebuah Resort, bilik dia tengah murah serendah RM40 satu malam apa lagi Encik Suami pun beli lah. Untuk makluman bilik yang dijual tak termasuk sarapan pagi ye. Maka kami pun beli siap-siap Maggie cup biskut, nescafe 3 in 1, keropok dan jajan-jajan. Habis satu luggage penuh dengan makanan sahaja. Kami ni datang dari Sabah. Kali terakhir melancong ke Genting sewaktu zaman muda-muda dulu masih ada outdoor theme park.

Cerita ni bukan pasal cerita seram tetapi ingin membuktikan betapa hebatnya surah rukyah itu.

Tiba Di Hotel

Kami tiba awal pagi di hotel tempat penginapan kami selama berada di situ. Kami early check in tambah la lagi RM5. Sesudah itu kami naik ke bilik. Kami menginap di Tower 2 Tingkat 24. No bilik 249*3. Alhamdulillah segala proses check in selesai dengan jayanya. Setelah sarapan dengan sandwich (buat sendiri) kami pun turun berjalan-jalan sekitar hotel. Malangnya timing tak baik, tak ada apa pun tempat best.Semua tengah renovation. Outdoor theme park dah takde, indoor theme park (bowling, snowalk,etc) pun dah tutup until further notice.

Maka kami pun berjalan-jalan ke Sky Avenue. Makanan-makanan yang dijual di situ sangat lah mahal. Kami dua orang makan kat restoran situ sekali makan Rm70 habis. Memang sangat mahal. Susah pula tu nak cari restoran halal ada pun Mamak kt Basement Terminal 2 kena jalan sikit dalam 500m dari Hotel. Kat restoran mamak sana tak ramai pelancong Cuma staff hotel sahaja.

Malam Pertama Dalam Hotel Rasa Tenang

 

Malam pertama di bilik selesai solat isyak, kami istirehat sambil tengok tv. Walaupun bilik takde Air-cond tapi sejuk nya sangat menyucuk-cucuk badan. Dari kipas yang perlahan saya tutup terus. saya pasang surah rukyah di handphone. Alhamdulillah suasana bilik menjadi sangat tenang, sejuk yang mendamaikan, dan sunyi sepi yang sungguh menenangkan jiwa. Surah rukyah dipasang sehingga ke pagi.

Sungguh, takde langsung gangguan-gangguan jin, hantu, syaitan seperti yang di viralkan di media sosial. Sebelum nak menginap di Genting ni kami pun agak takut dan risau jugak kerana sebelum pergi kami dah banyak survey dulu blog-blog, forum-forum pasal Genting ni. Semuanya cerita pasal gangguan-gangguan makhluk halus termasuk bilik 14974 tu.

Malam Kedua Kipas On Sendiri

Masuk malam kedua, allahu,saya terlupa pasang surah rukyah. Selesai solat isyak, kami terus tertidur kerana esok pagi kami kena gerak balik sesudah subuh. Sebelum tidur, suami tutup kipas kerana tak tahan terlalu sejuk katanya. . Pada jam 1 pagi saya terbangun dan lihat kipas tengah berpusing. Saya ingatkan suami bangun on kipas tu. Saya biarkan sahaja.

Malam tu saya tak dapat tidur. Saya pusing kiri pusing kanan seolah-olah macam ada sesuatu tengah perhati kami tidur. Apabila saya tutup mata saya seolah-olah Nampak lembaga putih tengah berdiri perhati kami tapi apabila saya buka mata saya tak nampak. Saya baca ayat kursi dalam hati dan terus tutup mata tertidur. Keesokan pagi saya tanya suami jika dia ada on kipas tersebut dan suami kata dia tak on kipas dan dia ingat saya ada bangun on kipas tersebut. Lagi satu sebelum tidur semalam suami ada check door lock dan di tombol pintu tu ada tersangkut door knob menu warna hijau untuk “Please Clean the room”.

Suami betulkan door knob menu tersebut kerana hampir terjatuh dan masuk tidur. Pagi tadi suami bangun dia lihat door knob menu tu kembali dalam kedudukan asal sebelum dia betulkan semalam. Dia berfikir positif, mungkin angin dari kipas tu. Selesai mandi, saya baru tersedar bahawa di paha sebelah kiri saya terdapat lebam warna hitam.

Kami berfikiran positif bahawa ini adalah ujian dari Allah kepada hambanya untuk menguji keimanan hambanya. Alhamdulillah proses check out juga tidak ada masalah. Cuma pengalaman malam kedua itu membuatkan kami lebih berhati-hati jika ingin bermalam di hotel lagi. Memang benarlah dan tidak disangkal lagi kehebatan surah rukyah itu bahawa ia mampu menghalang segala gangguan yang tidak diingini.

Nasihat Kepada Ibu Bapa Yang Bawa Anak Kecil Ke Hotel

Nasihat saya, kepada keluarga yang ingin membawa anak kecil bermalam di hotel, baik download siap-siap surah rukyah dan pasang sewaktu di dalam bilik hotel. Insya allah anak kecil akan tidur dengan tenang tanpa ada gangguan. Mak saya pernah berpesan, pergi kemana-mana surah rukyah dan ayat kursi jangan dilupakan.

Beramal dengan ayat suci ini insya allah kita akan di elakkan dari gangguan-gangguan atau bencana buruk tetapi jika Ia hendak terjadi maka terjadilah. Kita Cuma berusaha dan tawakal.

Sedikit tambahan, baru-baru ini saya telah terlihat satu posting di facebook mengenai seorang gadis telah kemalangan sewaktu dalam perjalanan dari/ke (tak pasti) Genting Highlands. Berdasarkan pengalaman kami, turun naik Genting, tak ada apa-apa masalah mengenai pembuangan minyak di jalan raya.

Memang keadaan jalan berbukit, tapi keadaan jalan yang kering dan takde minyak. Sebaiknya, sewaktu melalui jalan-jalan seperti itu, kita harus lebih-berhati-hati, jangan la kita bawa kereta seperti Toretto drift sesuka hati kerana ia menganggu/ mengancam nyawa kita sendiri. Sepanjang perjalanan telah dipasang sign board mengenai gunakan gear rendah, laluan kecemasan, kawasan kemalangan dan sebagainya.

Patuhi la undang-undang di jalan raya demi keselamatan anda. Ingatlah orang yang tersayang.
Terima Kasih.

Sumber : IIUM 

InfoPanas

GADIS SELFIE TUNJUK BAJU GLAMOUR TAPI KANTOI TERNAMPAK SATU RAHSIA..!

Selalu sangat dah perihal gadis cantik dalam menjaga penampilan tapi pemalas untuk menjaga kebersihan bilik mereka sendiri atau pun rumah. Bukan tidak pernah kita baca di media sosial facebook, apabila tuan rumah viral kan kes rumah yang terbiar dalam keadaan yang sangat kotor setelah habis menyewa.

Paling menyedihkan apabila kesemua penghuni rumah sewa itu adalah wanita! Jadi jangan nak terpedaya sangat dengan wnaita cnatik ni tapi kebersihan tak pandai nak jaga.

Satu lagi kes memalukan terjadi pada seorang perempuan yang menjadi tular di internet. Pada awalnya gadis yang bernama Alyssa ini mengambil gambar dan ingin menunjukkan baju yang dikatakan glamour dan dimuat naik ke media sosial. Ketika itu Alyssa berada di dalam biliknya dan mengambil gambar berhadapan dengan cermin.

Namun apa yang terjadi sangat memalukan bagi seorang wanita yang cantik bergaya apabila netizen mengecam keadaan biliknya yang sangat bersepah dengan baju baju.

Gadis yang berasal dari Louisiana, Amerika Syarikat mendapat reaksi yang mengejutkan dari netizen sebaik sahaja dia memuatnaik gambar tersebut dalam twitternya.

Selain daripada dikecam pemalas, ada netizen lain yang turut mendakwa kelihatan seperti haiwan kecil iaitu tikus di dalam gambar berkenaan di sebalik timbunan baju.

Sesiapa yang melihatnya pasti akan mengecam dan amat menjijikan apabila tikus boleh selamba lepak sebilik.

“Macam mana lah kau boleh rakam gambar sedangkan kau tahu bilik kau bersepah dengan teruk”, tanya netizen.

Apa yang pelik, Alyssa seolah olah tidak terkesan dengan ancaman yang diterima sebaliknya beliau sempat bergurau.

“Adik aku tentunya terkejut apabila aku beritahu aku jadi bualan. Dia tentu tidak akan bersihkan biliknya lagi,” katanya.

Dengan ini saya ingin menyeru, akak akak yang nampak cantik bergaya, makeup satu muka tu bawak bawaklah menjaga kebersihan anda ya. Jangan diri nampak cantik tapi dalaman kotor. Tak mau takmauu.

sumber : pawerviral

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *